دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لیگ نخبگان آسیا| اعاده حیثیت پرسپولیس به شرط شکست پاختاکور/ خروج از بحران استقلال با عبور از دومین حریف قطری

لیگ نخبگان آسیا| اعاده حیثیت پرسپولیس به شرط شکست پاختاکور  خروج از بحران استقلال با عبور از دومین حریف قطری
پرسپولیس و استقلال با اهداف متفاوتی دومین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا را برگزار خواهند کرد.
کد خبر : 933828

به گزارش خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا ساعت ۱۹:۳۰ امروز به مصاف السد قطر و پاختاکور ازبکستان خواهند رفت.  

پرسپولیس - پاختاکور

سرخپوشان ایران در حالی دومین دیدار خود را در لیگ نخبگان برگزار می‌کند که همانند دیگر نماینده کشورمان در ورزشگاه شهدای شهرقدس میزبان حریف آسیایی خود خواهد بود. پرسپولیس در گام نخست در خانه الاهلی عربستان نمایش بسیار خوبی را ارائه کرد و برتر از میزبان بود، اما فرصت‌های خوبی را با بی‌دقتی از دست داد تا دست خالی بازگردد. حال شاگردان گاریدو که می‌خواهند یکی از ۸ تیم برتر مرحله گروهی شوند و جایی در میان ۴ تیم حذف شده نداشته باشند، در گام دوم محکوم به پیروزی هستند و در مقابل دیدگان تماشاگران خودی به دنبال محقق کردن این مهم هستند. امید عالیشاه و مرتضی پورعلی گنجی مصدوم هستند و نمی‌تواند برای نماینده کشورمان بازی کنند.  

پاختاکور ازبکستان هم در اولین بازی خود بازنده شدند و بدون امتیاز هستند. آنها در خانه میزبان الوصل بودند و حریف اماراتی توانست ۳ امتیاز شیرین را از ازبکستان سوغاتی ببرد. ماکسیم شاتسکیخ سرمربی پاختاکور در سفر به تهران غایب است و کمال‌الدین تاجی‌اف دستیار وی علت این غیبت را بیماری او اعلام کرده در حالی که بحث برکناری وی مطرح است. پاختاکور تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر ازبکستان است و شانسی برای کسب قهرمانی ندارد. شکست برابر الوصل هم عامل دیگری شد تا برکناری شاتسکیخ قطعی شود. از تیمور کاپادزه که سابقه سرمربیگری تیم ملی زیر ۲۳ سال ازبکستان را در کارنامه دارد به عنوان سرمربی بعدی پاختاکور نام برده می‌شود. به هم ریختگی نماینده ازبکستان می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا اولین پیروزی‌اش را در لیک نخبگان جشن بگیرد.  

السد - استقلال

آبی‌پوشان ایران در نخستین گام نتیجه بسیار خوبی گرفتند و برابر الغرافه قطر به برتری ۳ بر صفر رسیدند تا گام نخست را قاطعانه بردارند. آنها در دومین گام هم با حریفی قطری دیدار دارند با این تفاوت که باید در خارج از خانه بازی کنند و السد اندکی بهتر از الغرافه است. استقلال در شرایطی وارد این بازی می‌شود که هفته قبل دیدار سنتی دربی را به پرسپولیس واگذار کرد و جواد نکونام که در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته بود دست به استعفا زد که با مخالفت هیئت مدیره مواجه شد و این بازی می‌تواند آخرین فرصت باشگاه به نکونام باشد. نتایجی که استقلال کسب کرده باعث شده تا با ۵ امتیاز در رده یازدهم جدول باشد و قطعاً نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به دنبال خروج از بحران است. نکونام در بازی امروز تمامی نفرات خود را در اختیار دارد.  

السد در این فصل با هدایت فلیکس سانچز سرمربی سابق تیم‌های ملی پایه و بزرگسالان قطر در لیگ ستارگان این کشور عملکرد جالبی نداشته و در رتبه پنجم قرار دارد. این تیم در گام نخست موفق شد در خانه العین فاتح فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به تساوی یک بر یک برسد تا نشان دهد به دنبال آن خواهد بود تا تیمی متفاوت باشد. آنها در آخرین بازی خود برابر الغرافه به برتری ۴ بر ۲ رسیدند و در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه می‌خواهند اولین پیروزی خود را در لیگ نخبگان آسیا جشن بگیرند. مشعل برشام، محمد کامارا، میگل پدرو، پائولو اوتاویو، کریستو گونزالز، گیلرمه، متئوس اوریبه، رافا موخیکا و اکرم عفیف از بازیکنان شاخص و تأثیرگذار السد هستند.   

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب